Izbornik

NOVI INTERESI, NOVI IZAZOVI U “JEŽIĆIMA”

Promatrajući i prateći dječju igru uočavamo njihove mogućnosti, interese. To nam je poticaj da u skupini neki centar nadopunimo, promijenimo ili premjestimo. Kako sva djeca nisu na istoj iskustvenoj razini, pazimo da u svakom centru ima dovoljno materijala i poticaja za svako pojedino dijete, od lakših do složenijih.
U centru slagarica uvijek je „gužva“. U skupini ima djece koja još manipuliraju jednostavnim umetaljkama pa do djece koja slažu puzzle od 24 komada i više. Važan je i sadržaj slagarice, odnosno njihov trenutačni interes, pa su u tom centru našle mjesto slagarice krokodila, dinosaura i ostalih životinja (foto 1, 2 i 3).
Interes za dinosaure spontano se razvio kod dva dječaka koji su na majici imala sličicu dinosaura i to često pokazivala. To nam je bio put kojim trebamo podržati njihov interes. Donosimo knjige, figurice, slagarice i igra počinje. Interes se proširio i kod druge djece, a posebno ih je motivirala izrada kućica i špilja za dinosaure. Izradu kućica vodila je odgajateljica, ali je uključenost djece u tome jako važna: gdje ćemo staviti ovu kutiju, kako da spojimo ljepilom, kako napraviti stepenice, gdje vrata i sl. Na taj način djeci dajemo na važnosti i potičemo njihovu kreativnost. (foto 4, 5, 6 i 7).
Promatranje ptica kroz prozor i u šetnji svakodnevna je aktivnost. Prepoznaje se galeb, svraka, sova, a igra fotografijama omogućuje djeci da ponavljaju, izmjenjuju iskustvo, promatraju, uspoređuju. Djeca koja već prepoznaju neke ptice „uče“ djecu koja to još ne znaju. Prenošenje iskustva i znanja djeca – djeci iznimno je važno za njihovo samopouzdanje. (foto 8,9 i 10).
Veliki interes pobudila je i slikovnica „Veoma gladna gusjenica“. Slikovnica nam je bila poticaj za niz aktivnosti i igra: od čitanja, listanja, modeliranja i glume pa do slaganja plastificiranih sličica po redu uz imenovanje i opisivanje. Na jednoj šetnji djevojčica pronalazi pravu gusjenicu koju nosimo u vrtić i postavljamo je u terarij. Promatranje gdje se sakrila, kako se kreće i kako jede pa do pokušaja hranjenja samo su neke aktivnosti koje su svakodnevne (foto 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 i 19). Od tuljaka izradili smo i svako sebi svoju gusjenicu za igru i glumu.
Količina i boja je svugdje oko nas. Često prebrojavamo, slažemo nizove u boji i po obliku. Sve te karakteristike predmeta oko nas pokušali smo kroz igru približiti djeci, koja spontano uzimaju te poticaje i jedni na druge prenose znanja i iskustva. Za izradu poticaja često koristimo neoblikovani i otpadni materijal i pretvaramo ga u predmete za igru (foto 20, 21, 22 i 22).
Što je to krug? Što je sve okruglo? Kako napraviti, nacrtati ili ispuniti krug? Vježbanje fine motorike ruke olovkom, kistom, škaricama ili povlačeći prstić ili štapić po linijama (foto 24, 25, 26, 27, 28 i 29). I bubanj je okrugli, a čuje se i zvuk, ritam! (foto 30, 31, 32, 33 i 34).
Vatrogasci . Znamo koliko je imitativna igra važna je djecu, odrastanje i stjecanje iskustva. Hrabar, jak, odvažan- vatrogasac! Upravo zato nam je lik vatrogasca tako privlačan i gotovo sva djeca bar jednom žele biti vatrogasac/ vatrogaskinja. Od osluškivanja zvuka koje stvara vozilo vatrogasca pa do posjete pravim vatrogascima (foto 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 i 44).