Znamo da je prostorno i materijalno okruženje važno za poticanje i razvoj dječje radoznalosti. Vođene tom idejom SDB skupine „Ježići“ nastojale smo urediti u prostor za čuđenje, otkrivanje, istraživanje i učenje. Uz dvanaestero djece uzrasta od 1,3 do 3, 2 godine i uz različite interese i razinu iskustva taj je izazov bio tim i zahtjevniji. Prostor smo organizirale tako da se djeca mogu nesmetano kretati i zadovoljiti potrebu za pokretom, ali i da se mogu osamiti i uživati u otkrivanju raznih izazova. Svaki dan svjedočimo koliko djeca mogu i koliko su uspješna samo ako im dozvolimo i imamo povjerenja. Sam prostor nebi bio tako izazovan da nismo ugradile dosta truda i centre obogatile raznim poticajnim idejama. U ovom epidemiološko izazovnom periodu, nismo smjele zanemariti potrebu za svim razvojnim potrebama i interesima. Upravo smo zato unutar SDB dio prostora raznim strunjačama, balans njihaljkom, hodalicama raznih struktura, pilates loptom, senzornim lopticama, a izradile smo od tvrdih kartonskih tuljaka i podlogu za ravnotežu (foto 1,2)
Centar svjetla, refleksije i raspršene duge, svako nas jutro razveseli i oduševi kad nam sunce naviri na bočni prostor. Postavljanjem CD-a u prostor dodatno smo „rasvjetlili“ naš omiljeni kutak. Refleksija sunca stvara čaroliju svjetlećih točkica i duge na zidu i podu, sunce koje prolazi kroz oblike ispunjene obojenom vodom baca boje na papiru. (foto 3,4,5)
Poseban prostor djeci predstavlja centar sa svjetlima, koji je pleksiglasom odvojen od drugog djela pa se djeca skrivaju i igraju, dajući prostoru svaki puta novu ulogu.Prostor sa svjetlima može biti i prostor za skrivanje i istraživanje.(foto 6,7)
Ogledala i magneti privlače zanimanje djece. Zašto se nešto privlači, a nešto odbija? Ne znamo, ali je igra zagarantirana. (foto 8,10,11)
Gradimo li ili se igramo životinjama, autićima, važno je da u tome uživamo sami ili s prijateljima, jer prijateljstvo je važno. (foto od 13 do 28)
[foogallery id=”1256″]